Sivun näyttöjä yhteensä

perjantai 29. kesäkuuta 2012

Saavutettu etu


Yritäpä tarjota jotain ilmaiseksi, ns. kaupan päälle. Teepä kerran jotain mukavaa ns. extrana. Ei muuten ole hyvä idea.
Kuinkahan moni on tämän huomannut?  Asiakaspalvelijoista ehkä moni.

Annapa asiakkaalle parempi tuote samaan hintaan. Esimerkiksi upgrade parempaan huoneseen. No, siinähän sitten käy niin, että asiakas ei seuraavalla kerralla ole lainkaan tyytyväinen saadessaan vain sen, mitä on tilannut. ”kun viime kerralla…” No mutta herra, kun se oli teille ilmainen etu silloin.. vaan ei, jo armeijassa opittu asia, ”saavutettu etu”, on asia josta ei luovuta! Tottahan jokainen meistä haluaisi parempaa vähemmällä rahalla. Mutta miksi pitää valittaa siitä, että on joskus saanut ilmaisen etuuden?

Voi jos on joskus tehty virhe. Tuote on annettu virheellisesti alemmalla hinnalla. Ja seuraavalla kerralla kun oikeata hintaa pyydetään niin pois oksat ja männyn kävyt. Kun viime kerralla sain halvemmalla. Ei auta, vaikka kerrotaan, että neiti sai tästä virheestä hyötyä viimeksi, palvelun tarjoajan virhe kääntyi asiakkaan eduksi. Ei, nyt on saatava sama virhe. Jos ei natsaa, palautetta huonosta asiakaspalvelusta seuraa.

On olemassa myös tuotteita, joita voi saada ilmaiseksi, jos niitä on jäljellä. Niistä ei siis tarvitse maksaa. Auta armias jos niitä ei ole jäljellä. On muuten huonoa palvelua! 100 lippua mihin tahansa matsiin ilmaiseksi. Kansa hamstraa – suomalainen nimittäin ottaa jos se on ilmaista. Vaikka C kasetin Nickelbackia, tai MC Nikke T’tä, ihan huolimatta siitä onko kasettisoitinta kotona, vai ei. Jos se on ilmaista, ota se! Mutta vaikka olisi ilmoitettu, että kyseessä on rajoitettu erä, tai että ko. asiaa saa ottaa tai lainata mikäli tuotetta on vielä jäljellä tai tarjolla, ei käy päinsä, ettei sitä saa, kun tuote on loppu! ”MINULLE sanottiin että MINÄ saan”. 

 Normaalisti johonkin Honka-JaRo otteluun myydään varmaankin noin 1000 lippua. Anna ilmaiseksi ja paikalla on koko Espoo. Vaan jos ilmaisliput ovat loppu., read my lips.
Hauskaa on toki myös se, että valitetaan kun kaksi viikkoa sitten, kun oli kuolleiden elävien päivä, huoneen sai alle satasella ja nyt kun on olympialaiset niin ei saakaan. Kun minä nyt sitä hiljaisen ajan tarjousta haluaisin käyttää tässä metallican konsertin yhteydessä. Ja kun sen tuotteen sai satasella vielä 80-luvullakin. Ja silloinkin markoilla.
Vielä mielenkiintoisempaa on se, että harmittaa kun B-ryhmän kaupoista ei saakaan sitä mitä Ö-ryhmän kaupoista saa. Tai ainakin kaveri sanoi että saa. On nimittäin koettu. Ei auta, vaikka rouvalle yrittää selittää kuinka me emme ole samaa firmaa. Ei auta. ”mutta kun tänne tulin sen takia että näin sen mainoksen.”
Ymmärrän että kaikki, KAIKKI edut kannattaa ottaa. harva meistä tienaa kuin nalle. Mutta se, kun harmitellaan sitä, miksei oma etukortti käy, ihmetyttää. No tietty firma tekee yhteistyötä tietyn firman kanssa. Sorry.

Lyhyestä virsi kaunis. Itku pitkästä ilosta, vai miten tämän nyt tiivistäisi… ajatelkaa ihmiset, ajatelkaa.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti