Kas, vesivahingon kuivatus oli ohi. Oli vain parketin uudelleen asennus.. vaan vesivahingon korjausta varten parketin irti repiminen oli tehty huolimattomasti. Tästä johtuen parketti pitäisi uusia myös olohuoneesta ja eteisestä ja parvekkeelle johtavat pari porrasta irroitettava. ..tai vaihtoehtoisesti laitettava messinkinen lista keittiön ja olohuoneen väliin. No, turhamaisia kun olemme, emme halunneet mitään listaa, koska sellaista ei alunperinkään siinä ollut.
Paikalle tuli vanhempi Virolainen ammattilainen, joka kädet puuskassa sanoi kovaan ääneen "ma ei nyt ymmarra yhtaan, miksi sa ei vaan nyt ota sita listaa!"
No, hän sitten poistui mielenosoituksellisesti. Tuli kyllä seuraavana päivänä laittaaksen väärän laatuisen parketin.. no, nyt on lattia ok ja kaikki hyvin.
Mietinpä vain asiakaspalvelua..Sanotaan että tietyt alat ja ammatit ovat "asiakaspalvelu-ammatteja/aloja" ..millä tämä nyt perustellaan? Rupesin miettimään ammatteja, jotka eivät olisi asiakaspalvelua.. en oikein keksi muita kuin palkkasotilas ja ammattitappaja. Ja Mikon lisäys byrokraatti. Todella ikävää, että juro putkimies joutuu joskus kosketuksiin "asiakkaiden" kanssa. näin vain on. Välillä raksamiehet joutuvat menemään ihmisten koteihin tms. ja silloin pitäisi käyttäytyä hyvin. Vaikka toki itse olenkin sosiallisesti miltei täydellinen, kaikki eivät ole. Mutta silti pitää muistaa tietyt käyttäytymis-säännöt. (..on itsellänikin joskus huonoja päiviä. ja joskus se näkyy, vaikka yritänkin että huonon ja hyvän päivän välinen ero olisi mahdollisimman pieni (vanha urheilusanonta)) Ihmiset eivät vain aina tunnu muistavan tätä faktaa - valitettavan usein esimerkiksi taksikuskit, jotka omaan pussiin ajavat, eivät todellakaan muista olevansa asiakaspalvelijoita, vaan ovat juroja, äkäisiä, huonosti pukeutuneita..
Eikö poliisikin kutsu pidätettyjä "asiakkaiksi"? Yhtälailla pitäisi muistaa että olemme itse aina asiakkaita. Vaikka homma ei aina toimisi kuten haluamme tai itsellä on vähän huonompi päivä, pitäisi muistaa että asiakaspalvelijalle, oli hän concierge, pappi, tiskari tai palomies, ei tarvitse vittuilla. Jenkki-hymyä ei tarvita, mutta asiallista käyttäymistä aina.
Olin muuttamassa äitiäni ja varastoista pelastin suuret määrät tavaraa- osa tunnearvoltaan isoja, kuten edesmennen isäni sotilasvaatteita, joilla ei toki enää käyttötarkoitusta ole. Mutta myös paljon hienoja kirjoja, iso osa sellaisia, jotka haluan ehdottomasti lukea, osa ns. sisustuksellisiin tarkoituksiin. Monta laatikkoa sarjakuvia, joita isä keräsi; Tex Willer, Lännentie, Ken Parker, Jerry Cotton, Aku Ankka, korkeajännitys, Mustanaamio..lehtiä mainitakseni.. Saa ottaa yhteyttä, jos kiinnostaa.. Myös hienoja vinyylilevyjä, oli Alice Cooperia, Led Zeppeliniä, Uriah Heepiä, yms yms, jotka vein Blue Vinyl Recordsiin Tapiolan Heikintorille.
Tällä haluisin sanoa, että nykyinen kulutushysteriä on naurettavaa! Ei kaikkea kannata heittää pois. Katsokaa ihmiset varastojanne ja vanhempienne ullakoita, saattaa löytyä vaikka mitä aarteita..
Tämä oli nyt tällainen lyhyt avautumisblogi. Seuraava on sitten se matkablogi - ensi viikolla Ruotsissa! ..ja sitten on se Meksiko, sieltä varmaan löytyy tarinan tynkää. Mahdollisesti soluttaudun paikalliseen väestöön..
Nii-in ... Puuh...
VastaaPoistaAsiakashan saa olla aina vaikka kuinka sikamainen ja törkeä sinua kohtaan, sillä sinä olet asiakaspalvelija ja sinun toimenkuvaasi kuuluu olla naama messingillä tilanteessa kuin tilanteessa...
Pahoitellen joudun tunnustamaan, että kerran tässä alkoi mullakin hymy hyytyä, kun asiakas la-su välisenä yönä kutsui minua vanhaksi huoraksi...(en saanut taksia oven eteen järkättyä)Sama se sille, mutta olis voinu ees vähän rajoittaa tuota ikärasismiaan ;D